پیش بازی النصر عربستان - ذوب آهن ایران؛ ذوب راه می افتد؟

پیش بازی النصر عربستان - ذوب آهن ایران؛ ذوب راه می افتد؟

وب سایت رسمی فوتبالی- دو تیم النصر عربستان و ذوب آهن اصفهان در دومین دور مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا 2019 به مصاف هم خواهند رفت.

ذوب آهن اصفهان از ابتدای فصل که با امید نمازی شروع کرد و حالا با منصوریان بازیهایش را پی می گیرد مشکل بزرگی به نام عدم گلزنی داشته است. شاید فروش ( اجباری ) مرتضی تبریزی به استقلال آن هم در همان هفته دوم پیکارها باعث شد تا برنامه های هجومی ذوبی ها ابتر بماند و این مشکل سرآغاز تغییرات در کادر فنی و در ادامه جابه جایی ها در فاز مدیریتی تیم بشود. با این حال شاگردان عیلرضا منصوریان در این یکی دو هفته کمی از بحران خارج شده اند و حتی توانستند در زمین پدیده شهرخودرو به یک پیروزی ارزشمند دست پیدا کنند.

اما ذوب آهن اصفهان که در لیگ برتر ایران شرایط خوبی ندارد، امیدوار است در لیگ قهرمانان آسیا به همراه علیرضا منصوریان که سابقه نسبتا خوبی در این مسابقات دارد به موفقیت برسد. ذوب آهن در لیگ برتر ایران در 19 بازی که انجام داده است، 3 پیروزی، 9 شکست و 7 تساوی داشته است. آن ها همچنین آمار 13 گل زده و 21 گل خورده را نیز به ثبت رسانده است. ذوب آهن هم اکنون با 18 امتیاز در رده سیزدهم جدول قرار دارند.

شاگردان علیرضا منصوریان که به عنوان نایب قهرمان لیگ برتر به پلی آف لیگ قهرمانان آسیا رسیده بودند در این مرحله ابتدا الکویت کویت را 1 بر 0 شکست دادند و پس از آن در یک بازی زیبا با نتیجه 3 بر 2 الغرافه را شکست دادند و راهی مرحله گروهی شدند.

در مرحله گروهی ذوبی ها در اولین بازی به مصاف الزورای عراق رفتند که در ورزشگاه فولادشهر مقابل این تیم عراقی با نتیجه تساوی بدون گل متوقف شدند. در این بازی ذوبی ها هر چه زدند به در بسته زدند و گلر الزورا روز درخشانش را تجربه می کرد اما فراتر از واکنش های زیبای جلال حسن، عدم تمرکز کافی بازیکنان ذوب آهن در زدن ضربات آخر بود.

اما در آن سوی میدان النصر عربستان فصل گذشته در لیگ این کشور به مقام چهارم رسید و موفق به حضور در پلی آف شد. عربستانی ها در تک بازی پلی آف به مصاف آلمالیق ازبکستان رفتند و این تیم را با نتیجه 4 بر 0 شکست دادند و موفق شدند به مرحله گروهی برسند.

النصری ها در در لیگ عربستان وضعیت خوبی دارند و در رده دوم جدول قرار گرفته اند. آن ها در 23 بازی 16 پیروزی، 4 تساوی و 3 شکست داشته اند. آن ها همچنین 45 گل زده و 21 گل خورده را نیز به ثبت رسانده اند. النصری ها هم اکنون با 52 امتیاز و پایین تر از الهلال در رده دوم جدول حضور دارند.

النصر عربستان در هفته نخست لیگ قهرمانان آسیا با نتیجه 1 بر 0 از الوصل امارات شکست خوردند. ضمن اینکه یکی دو بازیکن خوب این تیم به دلیل مصدومیت در این بازی غایبند و همین موضوع می تواند به نفع ذوبی ها باشد.

دیگر نکته این بازی میزبانی دوبی امارات به عنوان کشور ثالث در بحث بازیهای نمایندگان ایران و عربستان است که سعودی ها در این بازی دوبی را به عنوان محل برگزاری بازی با ذوب آهن انتخاب کرده اند و منصوریان هم از ایرانی های امارات خواسته تا در این پیکار یار دوازدهم نماینده کشورشان باشند.

در دیگر بازی گروه یک، دو تیم الزورای عراق و الوصل امارات به مصاف هم خواهند رفت.

چهره ویژه: رشید مظاهری چند هفته ایست که همان سنگربان مطمئن فصل های گذشته ذوب آهن شده است. بدون شک مظاهری که حالا کاپیتان دوم تیمش نیز به شمار می رود در این بازی مهره تعیین کننده ای برای منصوریان خواهد بود. رشید باید تمام تلاشش را بکند تا دروازه ذوب بسته بماند و البته که کار سختی در مقابل مهاجمان آماده النصر خواهد داشت.

هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا

النصر عربستان - ذوب آهن ایران

دبی، ورزشگاه آل مکتوم

دوشنبه 20 اسفند 1397 ساعت  18:00

داور: کواک مان از هنگ کنگ 

2526