رکوردی استثنایی به نام لواندوفسکی: برترین گلزن خارجی تاریخ بوندس لیگا

رکوردی استثنایی به نام لواندوفسکی: برترین گلزن خارجی تاریخ بوندس لیگا

سایت رسمی فوتبالی- روبرت لواندوفسکی ستاره لهستانی بایرن مونیخ با گلزنی دربازی تیمش مقابل وولفسبورگ توانست رکورد جالب توجهی را به نام خودش ثبت کند. 

او با گلزنی در این بازی حالا برترین گلزن خارجی تاریخ بوندس لیگا لقب گرفت. در دقیقه 37 این بازی بود که لواندوفسکی 30 ساله توانست دروازه وولفسبورگ را باز کرده وتیمش را 0-2 جلو بیندازد و بدین ترتیب تعداد گلهایش در بوندس لیگا را به عدد 196 رساند.

تا پیش از این کلودیو پیزارو با زدن 195 گل در بوندس لیگا، برترین گلزن خارجی بوندسلیگا بود. این مهاجم 40 ساله همچنان در فوتبال آلمان کارش را دنبال می کند ولی حالا لواندوفسکی این رکورد را از چنگ او خارج کرد و با زدن 196 گل برترین گلزن خارجی تاریخ بوندس لیگاست.

از 196 گلی که لواندوفسکی در رقابتهای بوندس لیگا به ثمر رسانده، 122 گل با پیراهن بایرن مونیخ از راه رسیده و 74 گل نیز مربوط به دوران حضور او در بوروسیا دورتموند در بین سالهای 2010 تا 2014 است.

رقابت لواندوفسکی و پیزارو برای مال خود کردن این عنوان درشرایطی ادامه دارد که نفر سوم این لیست جیووانی البر بازیکن برزیلی و اسبق فوتبال آلمان است که مجموعا 133 گل در بوندس لیگا زده بود. وداد ایبیسوویچ با زدن 118 گل در بوندس لیگا با پیراهن 4 تیم مختلف (آلمانیا آخن، هوفنهایم، اشتوتگارت و هرتابرلین) در جایگاه چهارم است.

لواندوفسکی درحال حاضر برترین گلزن فصل 19-2018 بوندسلیگا نیز هست و 16 گل دراین فصل به ثمر رسانده. اگرچه او در ماه فوریه و درتمام تورنمنتها تنها 1 گل برای تیمش زده بود اما ماه مارس را خوب آغاز کرده و بعد از زدن 2 گل به مونشن گلادباخ و کمک به بایرن دربرد 1-5 مقابل این حریف، در بازی با وولفسبورگ هم موفق به گلزنی شد.

کواچ امیدوار است که روزهای خوب لواندوفسکی همچنان ادامه داشته باشد تا تیمش بتواند درکورس قهرمانی از دورتموند پیشی گرفته و جام را مال خود کند. بازی بعدی بایرن در لیگ قهرمانان اروپا و مقابل لیورپول خواهد بود. آنها در مرحله یک چهارم پایانی جام حذفی آلمان نیز حضور دارند ودراین مرحله باید مقابل تیم دسته دومی هایندهایم قرار بگیرند.

6363