آزادی فوتبالیست پناهنده بحرینی از زندان تایلند

آزادی فوتبالیست پناهنده بحرینی از زندان تایلند

سایت رسمی فوتبالی - دادگاه تایلندی دستور آزادی فوتبالیست پناهنده بحرینی، حکیم العربی، را صادر کرده و اعلام کرد که این دولت قصد استرداد او به دولت بحرین را ندارد. 

به گزارش فوتبالی، العربی فوتبالیست بحرینی است که به استرالیا پناهنده شده و در تیم پاسکوئه ملبورن توپ می زند. او از ماه نوامبر و پس از درخواست دولت بحرین برای استرداد این بازیکن در حالی که برای گذراندن ماه عسل خود به تایلند آمده بود، بازداشت شد. اما یک قاضی عمومی در دادگاه های تایلند اعلام کرد که این بازیکن حالا آزاد شده است. او اظهار داشت: " دادگاه دستور آزادی آقای حکیم از زندان را امروز صادر کرد. هیچ دلیلی برای ادامه بازداشت او وجود ندارد. این حق اوست که تصمیم بگیرد پس از این به کجا برود. او یک انسان آزاد است. "

تصاویر منتشر شده از حکیم العربی که هفته گذشته در حالی که زنجیر به دست و پا داشت به دادگاه آمده بود با انتقادات جهانی روبرو شد و مقامات استرالیایی و بازیکنان بسیاری از تایلند خواستند که هرچه سریعتر این بازیکن را آزاد کند. بحرین نیز پس از آن درخواست استرداد این بازیکن را پس گرفت. این کشور می خواست که بازیکن سابق تیم ملی اش بازگشته و حکم 10 سال زندان خود را به اتهام تخریب ایستگاه پلیس بگذراند. العربی هرگز این اتهام را نپذیرفت و تاکید داشت که به دلایل سیاسی کشور خود را ترک کرده است. او در سال 2014 به استرالیا پناهنده شد. 

1070