بعد از باخت چلسی مقابل سیتی: ساری با گواردیولا دست نداد

بعد از باخت چلسی مقابل سیتی: ساری با گواردیولا دست نداد

سایت رسمی فوتبالی- چلسی در بحران گرفتار شده است؛ باخت 0-6 این تیم مقابل منچسترسیتی در ورزشگاه اتحاد، در حقیقت سنگین ترین باخت چلسی در تاریخ رقابت های لیگ برتر در28 سال اخیر بود. آنها در حدود سی سال اخیر هرگزدر لیگ برتر انگلیس این تعداد گل از حریفان دریافت نکرده بودند.

 آخرین بار در سال 1991 بود که ناتینگهام فارست در لیگ برتر برد عجیبی مقابل چلسی به دست آورده بود و در آن بازی آنها با نتیجه 7-0 مغلوب حریف شده بودند. باخت سنگین دیگر آنها در سال 1953 توسط ولورهمپتون به چلسی تحمیل شده بود (با نتیجه 8-1) و این قاطع ترین باخت تاریخ این باشگاه به حساب می آید.

اما نتیجه ای که در بازی امشب ورزشگاه اتحاد رقم خورد هم یکی از بدترین نتایج چلسی در تاریخ لیگ برتر به حساب می آید. با به صدا درآمدن سوت پایانی بازی امشب، مائوریتسیو ساری، سرمربی ایتالیایی چلسی با پپ گواردیولا دست نداد. این درحالی بود که گواردیولا به سمت ساری رفته بود تا با او دست بدهد ولی ساری بدون آنکه نیم نگاهی به پپ بیندازد، مستقیما به سمت رختکن رفت.

درعوض جانفرانکو زولا، دستیار ساری در کادرفنی چلسی به سراغ گواردیولا رفت و با او دست داد و گفتگوی کوتاهی با پپ داشت.

این درحالی است که گواردیولا بارها به تمجید از تاکتیک های سرمربیگری ساری پرداخته و ارتباط خوبی با این سرمربی ایتالیایی دارد. او که قبل از آغاز این مسابقه هم دقایقی با ساری گفتگو کرده بود، اصلا نتوانست دلیل این رفتار ساری را درک کند.

اما آنچه مسلم است این است که این سرمربی ایتالیایی حسابی عصبانی و کلافه است. چلسی که فصل را در جایگاه یکی از مدعیان قهرمانی لیگ برتر آغاز کرده بود، حالا در رده پنجم جدول قرار دارد و امتیازی برابر با آرسنال کسب کرده و دوامتیازبا منچستریونایتد رده چهارمی فاصله دارد. سه باخت متوالی چلسی مقابل آرسنال(0-2)، بورنموث (0-4) و سیتی (0-6) باعث شده تا این تیم اوضاع نابه سامانی داشته باشد. از دسامبر سال 1990 به بعد هرگز پیش نیامده بود که سیتی در دو بازی خارج از خانه   در لیگ برتر، 4 گل یا بیشتر دریافت کرده باشد.

6363