روایت متفاوت از هت‌تریک ایمون زاید؛ کارِ خدا بود!

روایت متفاوت از هت‌تریک ایمون زاید؛ کارِ خدا بود!

پایگاه خبری فوتبالی- یکی از اعضای سابق کادر فنی استقلال درباره دربی شماره 75 توضیحات جالبی داده است.

به گزارش فوتبالی، یکی از عجیب‌ترین دربی‌های تاریخ فوتبال ایران دربی شماره 75 است که در 13 بهمن 1390 در ورزشگاه آزادی برگزار شد و طی آن پرسپولیس با نتیجه 3 بر دو استقلال را شکست داد.

این اتفاق در حالی افتاد که استقلال با دو گل پیش افتاده و در نیمه دوم هم پرسپولیس با اخراج مهرداد اولادی ده نفره شده بود. اما ایمون زاید بعد از ورودش به زمین توانست هت‌تریک کند و پرسپولیس به یک برد باورنکردنی و شگفت‌انگیز دست پیدا کند.

مهاجم دورگه ایرلندی – لیبیایی چند روز پیشتر به پرسپولیس پیوسته و قبل از دربی موفق به زدن گل برای پرسپولیس نشده بود و برای همین هیچ کس فکر نمی‌کرد زاید در این بازی هت‌تریک کند و سرنوشت مسابقه را تغییر بدهد.

حسین ترابپور مربی دروازه بانهای آن زمان استقلال، در گفت‌وگو با خبرآنلاین دراین باره صحبت کرده و گفته است: «آن دربی را ما می‌توانستیم ببریم. خود ما هم واقعیتش تمام شده می‌دانستیم ولی همه می‌دانیم، تا خدا نخواهد برگ از درخت نمی‌افتد. چرا این را می‌گویم؟ چون بعد از این دو گل آنها اخراجی دادند و اسماعیل شریفات و محسن یوسفی دو موقعیت ۱۰۰درصد را خراب کردند. یعنی دقیقا تا خدا نخواهد این توپ گل نمی‌شود. یک خاطره به شما بگویم. ما سال بعدش با پرویز خان نیم فصل به آلومینیوم هرمزگان رفتیم. ایمون زاید که از پرسپولیس رفت کجا رفت؟ آلومینیوم! یادم است یک ون به دنبال ما آمد تا با بازیکنان سوار شویم، ما آن طرف ون روی‌مان را به شیشه کرده بودیم و او نیز رویش آن طرف ون رو به شیشه بود و به هم نگاه نمی‌کردیم. او که بعد از آن بازی دیگر گل نزد، اصلا دیگر گل فروشی هم نرفت! یک گل برای ما در آلومینیوم نزد!»

البته ترابپور در این باره اشتباه کرده است. زاید بعد از این که به آلومینیوم پیوست در دو بازی ابتدایی برای این تیم بازی نکرد. اما در بازی سوم برای اولین بار با پیراهن آلومینیوم مقابل سایپا به زمین رفت و اتفاقا تک گل 3 امتیازی آلومینیوم را زد. اما بعد از آن دیگر نتوانست گلی برای آلومینیوم بزند.

1359